Volledig vernieuwde online agenda

EyeFriends Perspective App Screens_ONLINE_AGENDA

EyeFactory was de eerste partij in de Benelux die een volledig gekoppelde online consumenten agenda beschikbaar stelde aan de opticien.
Inmiddels is deze online agenda vernieuwd en aangepast aan de nieuwste wensen en eisen die consumenten stellen aan deze applicaties.

De agenda is volledig “Responsive”. Dat wil zeggen dat de agenda automatisch mee schaalt met het platform waarop de agenda wordt geopend: mobiele telefoon, tablet of pc.
De kleuren, vorm en lettertypes zijn helemaal instelbaar. Uw websitebouwer kan deze op maat integreren in uw website met behoud van uw “look and feel”.

Een belangrijke toevoeging is de keuze van de medewerker. Uw klant kan nu kiezen door wie hij of zij geholpen wil worden. Dit is na de keuze van het “Type afspraak”.
Van iedere medewerker kan een pasfoto worden ge-upload zodat uw klant direct kan herkennen bij wie hij vorige keer is geweest.

Eyefriends web-app 2.0

We zijn zeer trots dat we de geheel vernieuwde EyeFriends App. 2.0 kunnen presenteren. Deze functionaliteit is nog steeds uniek in de Nederlandse en Belgische optiek markt. Met de update naar een web versie van deze consumenten applicatie is deze geschikt voor elk platform en elke browser.

U klanten hoeven nooit meer een update te installeren aangezien deze versie een web-versie is. Uw klanten kijken altijd naar de laatste aangepaste versie.


Wat is er verandert ?

  • Aangepast aan de vormgevingseisen van deze tijd
  • Geschikt voor ieder platform en voor iedere browser
  • Volledig responsive, dus te gebruiken op iedere formaat scherm
  • Instelbare kleuren
  • Toevoeging van een foto browser zodat uw klant alle foto’s kan zien die u van hem beschikbaar stelt , zoals fundus, spleetlamp, cornea, montuur vergelijking foto’s etc.
    Leuk om thuis te laten zien aan familie en vrienden.
  • Sparen van een waarde tegoed door het aanmelden van vrienden en familie. Gegevens worden direct aan uw database toegevoegd als zij registreren. Ook wordt via de kassa direct geregistreerd dat ze een tegoed hebben opgebouwd. Tevens een zeer sterk loyaliteitsmedium.
  • Nieuwe browser waarin uw klant alle communicatie kan zien die hij naar u en u naar hem heeft verzonden.

 

EyeFriends-Perspective-App-Screens_ONLINE_AGENDA-300x225 EyeFriends_App-Screens-ONLINE-AGENDA2

Balansen en tellijst

De nieuwe tellijst module is sinds eind vorig jaar al door enkele opticiens actief gebruikt. De module is ook in uw pakket actief. Vanaf maart zal de oude module “balansen” worden verwijderd.

Het voordeel van de nieuwe tellijst is dat deze historisch worden bewaard zodat u altijd kunt terugkijken wat u geteld heeft. Daarnaast houd de lijst rekening met eventuele mutaties die er plaats vinden tussen het maken van de tellijst en de verwerking ervan. Dat betekend dat voorraadmutaties die na de tellingen worden gedaan (verkoop via kassa, inboeken nieuwe artikelen) net verloren gaan maar worden mee verwerkt in de nieuwe start balans.

Aanmaken mailing documenten

Het kan soms lang duren voordat een klantenselectie uit de mailing volledig is samengevoegd met de documenten die zijn aangemaakt met de documentmanager. De documenten worden inmiddels in de achtergrond verwerkt en klaargezet. Er hoeft dus niet te worden gewacht totdat de documenten klaar zijn. Via de menukeuze “Mailing documenten” kunnen de documenten worden opgevraagd en geprint.

Inspraak in ontwikkelingen – uw stem telt

Vanaf februari dit jaar gaat de reeds aanwezige module “wensen” in een nieuwe vorm actief gebruikt worden. EyeFactory vult op basis van eigen ideeën en op basis van wensen en ideeën van de EyeStore gebruikers de “wensenlijst” in.

Iedere EyeStore gebruiker kan stemmen op deze lijst. Per onderwerp kan worden aangegeven hoe groot de waarde van dit onderdeel is voor uw bedrijf.
Dit kan met een cijfer van 0 tot 10, waarbij o aangeeft “geen waarde” en 10 aangeeft “Heel belangrijk voor mijn bedrijf”.

De gewogen score wordt per onderwerp bijgehouden. Tevens is zichtbaar hoeveel EyeStore gebruikers er hebben gestemd (1 stem per winkel/voordeur!)

Aan de hand van deze lijst worden de ontwikkel prioriteiten mede bepaald.

EyeStore ondersteuning uitgebreid | Zelf tickets aanmaken

EyeStore ondersteuning

Sinds medio augustus 2015 bestaat de mogelijkheid om via het menu onderdeel support vragen en/of opmerkingen digitaal aan onze helpdesk door te geven. Deze zogenaamde tickets komen rechtstreeks binnen bij ons interne support systeem. De helpdesk kan hierop schriftelijk reageren.

Vooral voor niet dringende vragen en/of opmerkingen biedt dit systeem voordelen:

  • Geen telefonische wachttijd meer maar een directe registratie van de melding. Ook voor onze helpdesk biedt dit voordelen omdat er meer tijd kan worden besteed aan oplossingen omdat er minder tijd aan de telefoon wordt doorgebracht.

 

Ons verzoek aan iedereen is dan ook om zoveel mogelijk gebruik te maken van dit ticket systeem als de vraag en/of opmerking dit toelaat.

Friederichs ZEN koppeling

Het bestellen van lenzen via de ZEN oplossing van Friederichs is in deze nieuwe release nu mogelijk.

In de lensorderpagina kan via de “lenskeuze” een wijze va bestellen worden gekozen. Kiset u daar voor ZEN dan zal het systeem automatisch alle lenzen laten zien die via ZEN besteld kunnen worden.

Binnen de lensproducten pagina in het menu “artikelen” moeten de huidige lenzen eenmalig worden gekoppeld aan het ZEN systeem zodat ze zichtbaar worden in de selectiepagina’s. Daarmee bepaalt de gebruiker van EyeStore zelf welke lenzen binnen ZEN besteld kunnen worden.

Module datascreening en dataverrijking

De datavaliditeit binnen de databases van zelfstandige optiekzaken is met 91% laag te noemen. Dat betekent dat bijna 10% van de adresgegevens van de consumenten in de database NIET juist is, omdat ze verhuisd of overleden zijn. EyeFactory heeft een samenwerking met een bedrijf in Nederland dat de beste consumentendata van Nederland heeft. Ruim 450 grote organisaties zoals banken, verzekeraars en uitgevers werken mee aan het onderhoud van deze database door hun klantengegevens (naam, adres en woonplaats) te koppelen aan deze database.

EyeFactory biedt een unieke module aan waarbij de klantgegevens uit de optiekdatabase wekelijks worden gescreend via deze landelijke consumentendatabase. Volautomatisch worden adreswijzigingen wekelijks in de optiekdatabase verwerkt en wordt er een overzicht gegeven van de verhuisde klanten en van de klanten die overleden zijn. Verwerk de gegevens automatisch of na tussenkomst door een visuele controle.

Hiermee worden veel kosten bespaart in loyaliteitscampagnes omdat er geen brieven en kaarten meer worden verstuurd naar adressen die niet kloppen of nog erger, naar klanten die overleden zijn.

Module business intelligence en statistiek

Deze module zal de basis vormen voor het inzichtelijk maken van de status van het optiek bedrijf. Waar worden de beste winsten gemaakt binnen de onderneming en waar zijn de hoogste kosten te vinden of is de efficiency het laagst. De gegevens van de optiekzaak worden vergeleken met de marktontwikkelingen en een benchmark van de gehele groep (EyeStore gebruikers).

Rapportage modules

Een uitbreiding van de rapportagemodules binnen EyeStore onder het menu-item Omzetinfo.

In overleg met de eindgebruikers wordt dit momenteel verder geïnventariseerd.