Module datascreening en dataverrijking

De datavaliditeit binnen de databases van zelfstandige optiekzaken is met 91% laag te noemen. Dat betekent dat bijna 10% van de adresgegevens van de consumenten in de database NIET juist is, omdat ze verhuisd of overleden zijn. EyeFactory heeft een samenwerking met een bedrijf in Nederland dat de beste consumentendata van Nederland heeft. Ruim 450 grote organisaties zoals banken, verzekeraars en uitgevers werken mee aan het onderhoud van deze database door hun klantengegevens (naam, adres en woonplaats) te koppelen aan deze database.

EyeFactory biedt een unieke module aan waarbij de klantgegevens uit de optiekdatabase wekelijks worden gescreend via deze landelijke consumentendatabase. Volautomatisch worden adreswijzigingen wekelijks in de optiekdatabase verwerkt en wordt er een overzicht gegeven van de verhuisde klanten en van de klanten die overleden zijn. Verwerk de gegevens automatisch of na tussenkomst door een visuele controle.

Hiermee worden veel kosten bespaart in loyaliteitscampagnes omdat er geen brieven en kaarten meer worden verstuurd naar adressen die niet kloppen of nog erger, naar klanten die overleden zijn.

Module business intelligence en statistiek

Deze module zal de basis vormen voor het inzichtelijk maken van de status van het optiek bedrijf. Waar worden de beste winsten gemaakt binnen de onderneming en waar zijn de hoogste kosten te vinden of is de efficiency het laagst. De gegevens van de optiekzaak worden vergeleken met de marktontwikkelingen en een benchmark van de gehele groep (EyeStore gebruikers).

Rapportage modules

Een uitbreiding van de rapportagemodules binnen EyeStore onder het menu-item Omzetinfo.

In overleg met de eindgebruikers wordt dit momenteel verder geïnventariseerd.

Personeelregistratie module

Personeelskosten zijn in een optiekzaak de hoogste vaste kosten. Veel optiekzaken houden de onderdelen van personeelsregistratie bij in andere systemen, op papier of ze besteden het uit aan de boekhouder of accountant. Binnen de nieuwe personeelsmodule kan de werkgever zelf alle registratie bijhouden. Deze registratie is ook direct gekoppeld aan o.a. de beschikbaarheid in de agenda, kassa en op andere plaatsen in EyeStore.

Verwachte onderdelen in de personeelsregistratie module:

  • Registratie contractgegevens, loon en werkgeverslasten, reiskostenvergoeding etc.
  • Registratie arbeidstijden (contracturen) en planning
  • Afwezigheidsregistratie (ziekte, verlof buitengewoon verlof etc.)
  • Doorbelasting naar filialen (voor filiaalbedrijven)
  • Rapportages loonkosten, afwezigheid, ziekte, gewerkte uren, planningsoverzicht etc.

Koppelingen boekhouding

Binnen EyeStore zijn al 2 koppelingen naar boekhoudingen beschikbaar, Exact en King. Op aanvraag zijn nieuwe koppelingen aan te maken. Dit voorjaar zal de koppeling met Twinfield worden gerealiseerd.

Nieuwe agenda onderhoudsmodule

De backoffice van de agenda module zal dit voorjaar worden vernieuwd. Op dit moment is de agenda backoffice zo opgebouwd dat elke uitzondering direct in te voeren is. Binnen de nieuwe backoffice zal de basis invoer als standaard worden genomen en kunnen daarop de uitzonderingen worden ingevoerd. Dit maakt het onderhoud een stuk eenvoudiger en overzichtelijker.

Nieuwe glasboeken en eigen glasboek

In de nieuwe versie 3.0 is het mogelijk om eigen glasboeken samen te stellen met eigen prijzen en eigen namen. De informatie komt uit de bestaande glasboeken van de leveranciers waardoor deze “eigen” glazen dus eenvoudig besteld kunnen worden via Optiplaza. We laten u graag zien hoe e.e.a. in zijn werk gaat tijdens de info dagen.

hardware | EyeStore webbased

Stuurgroep EyeStore

Voor de nieuw opgerichte “Stuurgroep EyeStore” hebben zich 11 optiekzaken (personen) gemeld. De eerste vergaderdatum hebben we helaas moeten verzetten i.v.m. de bijeenkomst van de beste opticiens van Nederland op 24 juni. De stuurgroep gaat onder andere fungeren als een klankbord van de gebruikers van EyeStore naar EyeFactory en als samenwerkingsorgaan waarin nieuwe ideeën c.q. wensen besproken kunnen worden. Na de eerste bijeenkomst zal deze stuurgroep zelf de gebruikersgroep van EyeStore-(XL) klanten gaan benaderen.

Vervanging serverpark

EyeFactory groeit. Niet alleen het aantal aangesloten winkels neemt toe, maar ook de digitale opslag en de digitale mogelijkheden (denk aan de statistieken, webwinkels, DM acties, Respons metingen etc.). Om er voor te zorgen dat we de komende jaren voldoende capaciteit hebben gaan we de komende 2 maanden ons complete serverpark in het datacentrum vervangen. Niet alleen zullen deze nieuwe servers veel sneller zijn, maar ze bieden ook nog eens vele nieuwe mogelijkheden. Daarover in de volgende nieuwsbrief meer.Ondanks de zeer hoge investeringen die hiermee zijn gemoeid zullen we de prijzen van EyeStore gelijk laten.

Wist u trouwens dat EyeFactory in 10 jaar tijd nog nooit een prijsindexatie heeft doorgevoerd! Andere optiekautomatiseerders zijn de afgelopen 10 jaar tussen de 10% en 20% duurder geworden.

Voradius

Kranten en nieuwsberichten staan vol van de strijd tussen het “nieuwe” internet winkelen en het “oude” in de stad winkelen. En ja…, u heeft als ondernemer last van het internet.De verkopen groeien daar elk jaar, zelfs in tijden van recessie. Maar gelukkig zijn er ook veel digitale initiatieven die de ondernemers met een fysieke winkel helpen. Voradius is zo’n systeem. Stel je voor: je loopt in de stad of in het dorp en je wilt weten waar je een bepaald product kunt krijgen en of het op voorraad is. Via de Voradius App kun je dit op je telefoon direct op zoeken.Grote warenhuizen doen al mee en EyeFactory is er als eerste bij om zijn EyeStore klanten aan te sluiten op deze App. Winkelend publiek kan zo opzoeken of u een bepaald merk voert en of het op voorraad is en dan dus direct de winkel bezoeken. Wij laten u graag zien hoe dit functioneert.