EyeFactory Centrop Sales

Bezoek ons op de Centrop Sales

EyeFactory is samen met Jill Marketing met een vaste beursstand vertegenwoordigd tijdens de Centrop Sales, de grootste Nederlandse optiekbeurs die dit weekend plaats vindt.

We hebben niet stilgezeten de afgelopen maanden. Tijdens de Centrop Sales presenteren we een aantal nieuwe (en bestaande) modules die uw “optiek-leven” nog gemakkelijker maken.
Wil je direct zien wat dit voor je winkel betekent, kom dan langs op de Centrop Sales in Stand A23.

Wat laten we deze Centrop Sales aan nieuwe modules zien:

Quick-Scan APP

– FAMED verzekeringen

– Acousoft audicien integratie

– Unieke werkplaatsmodule

 

Tot ziens op onze stand A23!

 


 

Dashboard next generation

Op dit moment werkt het ontwikkelteam van EyeFactory volop aan het nieuwe omzet en statistieken dashboard van EyeStore. De doelstelling is een dashboard te bieden dat snel inzicht geeft over de ontwikkeling van uw winkel. Dus geen oneindige brij aan data rapporten, maar een helder inzicht in de juiste KPI’s.

Webshop / kijkshop next generation

EyeFactory ontwerpt en ontwikkelt momenteel een volledig vernieuwde webshop/kijkshop. Deze is direct gekoppeld aan de EyeStore database. De webshop is één van de directe koppelingen van het offline kanaal (winkel) met het digitale online kanaal. De webshop zal volledig responsive zijn en gebruik maken van de nieuwste technieken. Als klap op de vuurpijl kunnen wij melden dat deze webshop / kijkshop VOLLEDIG GRATIS wordt aangeboden aan alle EyeStore gebruikers.

In de volgende nieuwsbrief kunt u meer lezen over de koppelingen van offline met online.

Groei in België

In België zet de groei van het aantal Morion gebruikers (de Belgische versie van EyeStore) goed door. Inmiddels zijn er bijna 100 optiekwinkels aangesloten. Daarmee is EyeFactory de grootste Benelux leverancier. Ons partnerbedrijf Jill Marketing verzorgt inmiddels ook in België de marketing voor de zelfstandige opticiens.

Klantprofielen in EyeStore

De Jill Marketing Group biedt een unieke en exclusieve dienst aan EyeStore klanten:

  • Het screenen van uw database op kwaliteit
  • Terug melden van verhuizingen en overleden klanten
  • Het automatisch verwerken (na goedkeuring) van deze mutaties
  • Het aanvullen van uw adressen met telefoonnummers, email en mobiele nummers
  • Het aanvullen van de database met unieke klantprofielen

Deze diensten worden samen met EyeFactory uitgerold onder zelfstandige opticiens.

Meer weten? Kijk op de pagina’s van Jill Marketing (www.jillmarketing.nl)

Landelijke internetstoring van 30 april

Op 30 april was er een landelijke internetstoring die het tv nieuws zelfs haalde. Door een foutief uitgevoerde onderhoudsactie op het belangrijkste internetknooppunt in de wereld (de AMS-IX te Amsterdam) viel een groot gedeelte van het internet uit. Gelukkig was de storing voor EyeStore klanten van korte duur. Dit danken we aan de zeer snelle reactie van onze Hosting partner BIT te Ede (www.bit.nl). Dit hosting center kan tot één van de beste van de Benelux worden gerekend.

Online agenda versie 3

EyeFactory was de eerste partij in de optiekmarkt die een volledig geïntegreerde online consumenten agenda beschikbaar had. Inmiddels zijn we al weer aan de derde versie toe van deze agenda. De belangrijkste wijzigingen bestaan uit:

  • De agenda is volledig responsive. Dit betekent dat de agenda mee schaalt mee met de grote van het scherm en is dus op ieder medium bruikbaar is.
    Computerbeeldscherm, mobiele telefoon, iPad, tablets etc.
  • Er kan nu ook (optioneel) voor een medewerker worden gekozen. Tevens kan de foto van de medewerker worden toegevoegd.

Nieuw – Optitrade koppeling contactlenzen

Ruim 2 maanden geleden hebben we de koppeling met het ZEN systeem van Friederichs gerealiseerd. Op dezelfde wijze hebben we nu ook de koppeling met Optitrade binnen EyeStore geactiveerd. Uw eigen contactlenzenbestand kan bij het artikelbeheer worden gekoppeld met het bestand van Optitrade. In de contactlenskaart kunt u dan kiezen of de lenzen via Optitrade moeten worden besteld, via ZEN of rechtstreeks bij de leverancier.

Kijk in de release notes voor een verdere uitleg.

Nieuw – Bril Protectie Plan

Het bril protectie plan is een antwoord op de brilverzekeringen die de ketens (met succes) aanbieden aan hun klanten. Synck Company uit Utrecht biedt deze verzekering aan (www.brilprotectieplan.nl) . Kijk op de site voor de voorwaarden en voordelen. Een belangrijk voordeel van deze verzekering is de koppeling van de verzekerde aan uw winkel. Bij verlies, diefstal of beschadiging kan de gedupeerde consument alleen terecht bij de winkel waar hij/zij de verzekering heeft afgesloten.

EyeFactory heeft de verkoop van de verzekering heel eenvoudig gemaakt door deze te integreren in het verkoopproces van EyeStore. In de order kan de verzekering met een druk op de knop worden toegevoegd. De totale premieheffing wordt berekend op basis van de aanschafprijs van de bril en aan de order toegevoegd. Tijdens het afrekenen in de kassa wordt de verzekering (volledig automatisch) ingediend bij Synck en krijgt de consument via de email de polis en voorwaarden toegezonden.In de release notes staat beschreven hoe e.e.a. in EyeStore is verwerkt.

Ga voor meer informatie en de voorwaarden naar de website www.brilprotectieplan.nl.

“Recurrent” incasso actief in EyeStore

Op aanraden van de overkoepelende bankorganisatie hebben wij deze wijze van incasseren verleden jaar uitgesteld omdat er nogal wat kinderziektes naar boven kwamen bij de banken.
Inmiddels is een en ander opgelost en kunnen we melden dat de Recurrent oftewel de herhalende incasso geactiveerd is in EyeStore.

Dit betekent dat de eerste incasso blijft zoals nu (first) en alle volgende incasso’s in bijvoorbeeld een abonnement als “herhalende” incasso worden gekenmerkt. Voordeel hiervan is dat de bijschrijving binnen 2 dagen plaatsvindt i.p.v. 7 tot 8 dagen. Er kan dus korter van te voren worden geïncasseerd. Ook kan er nu een specifiek kenmerk worden meegestuurd. In de releasenotes vind u meer informatie.